Як працює система державних закупівель?


Як працює система державних закупівель?Зі створенням торговельного простору України виникла необхідність модернізації сфери державних закупівель. Країна приєдналась до ВТО, та було створено систему електронних закупівель – це найбільш масштабний та перший з успішно реалізованих заходів в цій сфері за останні десятиліття. Створена система вигідно вирізнялась від радянської системи закупівель, де контроль за процесом був у руках влади. За старою схемою політична еліта мала можливість маніпулювати законодавством та фінансовими потоками задля досягнення власних цілей. Бюрократичний апарат мав складну конструкцію, повністю закриту від громадських очей. Тому було прийняте рішення вивести процес держзакупівель із тіні, створивши прозору систему.

Що таке система електронних держзакупівель?

На цей час всі державні закупівлі відбуваються в електронному вигляді через єдину систему Prozorro. Щоб отримати доступ до роботи з цією системою, потрібно спочатку пройти через процес обов’язкової реєстрації на одній з товарних бірж, наприклад, на https://www.ueex.com.ua/ . Українська Універсальна Біржа зарекомендувала себе як надійна платформа для роботи з системою та має багато позитивних відгуків від користувачів.

Після реєстрації кожен учасник торгів може проаналізувати систему та зробити власні висновки про особливості її роботи. Також цей процес надає доступ до тендерів. Беручи участь в тендері, підприємець може виграти його, якщо запропонує найнижчу ціну на послуги серед всіх учасників. Державні установи регулярно виставляють нові тендери та шукають виконавців саме через систему електронних торгів Prozorro. Щороку тут проходять тисячі тендерів, тому багато приватних підприємств отримують замовлення від державних організацій.

Раніше ця система була фактично недоступною, та замовлення такого типу проходили у закритому форматі. Тепер ситуація повністю змінилася, й основні торги проходять повністю вільно й відкрито. Будь-яка людина може зареєструватись, долучитися до торгів, виграти тендер та здобути право на виконання державного замовлення. Експерти зазначають, що така система має серйозний вплив на протидію корупції та може надати суттєві переваги підприємцям.

Особливості роботи в системі держзакупівель

Кожен користувач системи, що подає запит на участь в тендері, повинен знати, що він може бути прийнятим не одразу, а може й бути зовсім відхилений. Є кілька ситуацій, коли запит відхиляється системою автоматично, або замовник відхиляє його самостійно. Розглянемо основні причини неприйняття запиту:

  • невідповідність поданої заявки кваліфікаційним умовам вступу до торгів;
  • небажання підприємця оформлювати офіційну угоду із замовником (це суперечить основному принципу роботи системи – прозорості);
  • невідповідність дій підприємця нормам законодавства України.

Щоб запит пройшов з першого разу, рекомендується попередньо ознайомитися з ЗУ «Про публічні закупівлі». Так вдасться уникнути проблем та втрати часу при роботі з системою.

Поделиться в соц. сетях

Share to Google Plus
Share to MyWorld

Ваш e-mail: *
Ваше ім"я: *